Materiały prasowe, czyli jak się przedstawić, żeby o nas napisali

5 wskazówek dla organizacji pozarządowych

Materiały prasowe to codzienność w życiu organizacji pozarządowych. Ale co to w ogóle znaczy, przygotować informacje dla dziennikarzy? Czym przekonać wydawców, by chcieli zainteresować się tematem i go nagłośnić? Jakie media wybrać? Bez względu na to, czy organizujesz jedno wydarzenie w roku, czy kilkanaście, czy zajmujesz się niszowym teatrem, czy stadkiem bezdomnych kotów – twoja działalność może być ulubieńcem mediów. Zapraszam na szkolenie, które ci w tym pomoże.

Zagadnienia, którym przyjrzymy się na szkoleniu:

– jakich informacji nie lubią dziennikarze

– czy istnieje wzorzec idealnych materiałów prasowych

– dlaczego poprawnie to za mało

– co to znaczy myślenie medialne na etapie projektu

– jakie mechanizmy rządzą mediami i dlaczego warto je zrozumieć

– które argumenty mogą przekonać dziennikarzy

– jak trafnie dobrać media do wydarzenia

– dlaczego opracowywanie informacji prasowej nie kończy się na przygotowaniu tekstu

Szkolenie organizuje:

Regionalne Centrum Wolontariatu w Gdańsku oraz Fundacja KULTURA NGO.

Szczegóły, zapisy tutaj